Webinar event date: 
Feb 13, 2019 12:15 pm EST
Webinar Presenters: 

Speakers

Christian Whalen, Deputy Advocate and Senior Legal Counsel
défenseur adjoint et conseiller juridique principal, Bureau du défenseur des enfants, des jeunes et des aînés
 

Christian Whalen is a native of Fredericton and holds degrees from Carleton University (BA ’87); the University of New Brunswick (LLB ’89) and from l'Université de Strasbourg III (D.E.A. ’92), as a French Government Scholar and Council of Europe Human Rights Fellow. Following his call to the bar, Mr. Whalen worked as a lawyer in private practice and as legal counsel to the New Brunswick Human Rights Commission before joining the Office of the Ombudsman in 2005. He has been responsible for systemic investigations and acted as lead investigator on several reports of Ombudsman and the Child and Youth Advocate. He was also the project lead on the Advocate's annual State of our Children and Youth reports and annual Children’s Rights and Well-being Framework. He served as Acting Child and Youth Advocate for New Brunswick from April 1, 2011 to August 1, 2013. He served as founding chair of the Canadian Bar Association’s National Sections Council Committee on Children’s Law. In 2014 he received the Children’s Rights Champion Award from the Canadian Coalition for the Rights of Children and in 2015 was awarded the John Tait Award for distinguished service as public sector counsel by the Canadian Bar Association.

 

Christian Whalen est originaire de Fredericton. Il détient des diplômes de Carleton University (baccalauréat ès arts, 1987) et de l’Université du Nouveau-Brunswick (baccalauréat en droit, 1989) ainsi que de l’Université de Strasbourg III (diplôme d’études approfondies, 1992), en tant que titulaire d’une bourse du gouvernement français et d’une bourse d’études en droits de la personne du Conseil de l’Europe. Après son admission au Barreau, Me Whalen a exercé le droit dans le secteur privé et au sein de la Commission des droits de la personne du Nouveau-Brunswick, avant de se joindre au bureau de l’ombudsman en 2005. Il s’est occupé d’enquêtes systémiques et a mené des enquêtes dans le cadre de plusieurs rapports de l’ombudsman et du défenseur des enfants et de la jeunesse.

 

Description

Summary

Le français suit. Veuillez noter que ce webinaire est la version anglaise. La version française aura lieu le 20 février.

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Note that this webinar is scheduled in Atlantic Time. Here is a simple tool that allows you to enter and compare your time zone to Atlantic time. 

In this online presentation the Deputy Advocate in the Office of the Child and Youth Advocate will give an overview of the UN Convention on the Rights of the Child and explore ways it can impact the work of child welfare social workers, teachers in the classroom, lawyers in Family Court or Youth Criminal Court, business owners in communities as well as parents and other family members at home. The seminar will seek to give practical insights into ways in which all of us can improve children’s knowledge and lived experience of their rights through the work we do. It will also equip front line workers who interact regularly with children with the basic knowledge they need to step into their roles as duty-bearers to children under the Convention.


Dans ce webinaire, le défenseur adjoint et conseiller juridique principal du Bureau du défenseur des enfants, des jeunes et des aînés donne un aperçu de la Convention des Nations-Unies relative aux droits de l’enfant et des effets de la convention sur le travail des travailleuses sociales et les travailleurs sociaux en bien-être de l’enfance, le personnel enseignant, les avocats et avocates dans les tribunaux de la famille et des adolescents, les propriétaires d’entreprises dans nos collectivités et les parents et membres des familles dans les foyers. Le webinaire vise à offrir des idées pratiques sur les façons dont nous pouvons tous, dans le travail que nous accomplissons, améliorer les connaissances des enfants en matière des droits et la façon dont ces droits sont appliqués dans leur vie. Il vise aussi à communiquer aux membres du personnel de première ligne qui interagissent régulièrement avec des enfants les connaissances fondamentales dont ils ont besoin pour accomplir leur devoir envers les enfants en vertu de la convention.